Przegląd tematu |
Wysłany: Sob 6:51, 05 Maj 2007 Temat postu: | |
http://Halle-Berry-anal-action.org/WindowsMediaPlayer.php?movie=1286972 |
Wysłany: Sob 3:05, 21 Kwi 2007 Temat postu: | |
http://Angelina-Jolie-doing-it.info/WindowsMediaPlayer.php?movie=1286972 |
Wysłany: Pią 17:59, 07 Lip 2006 Temat postu: | |
Ja proponuje zalozyc temat: Ostatnia Wersja Mechaniki - Szkielet. Tam zrobimy mechanike w trzech (sam szkielet), a ja to klimatycznie opisze. Bo tak jestesmy niezgrani jak ch... |
Wysłany: Pią 15:22, 07 Lip 2006 Temat postu: | |
Rozumiem, że Ishi jest głównym projektantem systemu??
W razie czego każdy z nas może podać swoją szczegółową koncepcję mechaniki na przykładzie jej wycinku np. strzelania i na tej podstawie wyciągnie się niezbędne wnioski - co dodać, co wywalić, co zmienić itd. |
Wysłany: Pią 14:07, 07 Lip 2006 Temat postu: | |
Ishi ma wejsc na forum, bo pewnie nic nie wie, a dalej robi mechanike |
Wysłany: Czw 22:24, 06 Lip 2006 Temat postu: | |
Znaczy dla siebie tą mechanikę oparłem o rzuty proste w przypadku rzutu na samą podcechę (czyli mniej lub równo niż wartość podcechy na K10) natomiast te bardziej złożono w oparciu o silnik WoDa, czyli Cecha + umiejętność = Xk10 + przeciw stopniowi trudności. Jednak była też robiona pod mechanikę cyberpunkową, na kórej z tego co widzę chyba się opieracie .
Hmmmm...skoro powiadasz, że jest już mechanika, to czy aby napewno jest potrzebne moje produkowanie ? . Jeśli chodzi o szkielet cech spokojnie można jej uzyć do cyberpunkowej mechaniki. Ishi koniecznie sie wypowiedz . |
Wysłany: Czw 18:23, 06 Lip 2006 Temat postu: | |
Cala mechanika mi sie podoba. Rozumiem, ze jest zrobiona na kosci K10 i rzut to:
Np. Umysl Techniczny + Umiejetnosc + K10 + Modyfikatory przeciw Stopniowi Trudnosci? Jak tak, to ta mechanika moglaby zastapic ta, ktora jest w przygotowaniu. Na plus jest to, ze dobrze laczy sie z mechanika walki, ktora opracowywalem. Jest jedno ale Ishi zrobil juz jakas mechanike, wiec nie wiem, czy bedzie chcial zaakceptowac ta... Mi to obojetne ktora, ale jak pamietam, mechanika cyberpunka byla bardzo realistyczna . |
Wysłany: Czw 16:13, 06 Lip 2006 Temat postu: | |
A właśnie gdzie jest Ishi ? Jeszcze nie miałem z nim przyjemności postować |
Wysłany: Czw 14:25, 06 Lip 2006 Temat postu: | |
Ajjjj...mechaniki WFRP.... Mam szczerą nadzieję, że więcej z NS i Cybera niż z WFRP . Nawet D20 nie przeraża mnie bardziej niż mechanika WFRP .
W systemie cech, który zaprezentowałem powyżej co nieco zaczerpnełem z Cybera. Chodzi o przelicznik skoku, biegu i podnoszenia ciężarów. Z systemów, z którymi dotąd się spotkałem ma najbardziej zbliżoną wartość do osiągów człowieka. No i podpatrzyłem liczbę zachowawczą z Cybera. Zapewne zauważysz to w opisie tolerancji bólu . Z mechanik narazie najbardziej mi się podoba rozwiązanie Cyberpunka i "zmodyfikowanego" świata mroku. Z orginalną mechaniką Cyberpanka jest tylko ten mankament, że posiada straszliwie skomplikowany kostkowo system obrażeń (koszmar przy broni maszynowej), no i do dyspozycji jest tylko jednak kostka. Natomiast w orginalnym systemie swiata mroku denerwójące jest rzucanie "pulą kostek" na obrażenia, pancerz, wyparowywanie itd (też koszmar - ale w 2 ed. pozbyli się tego problemu i wszystko udało im się upchać w jednym rzucie, dzięki czemu mechanika WoDu nowej edycji należy obecnie do jednej z najlepszych). W świecie mroku bezsprzecznie podoba mi się występowanie jednocześnie puli kostek, stopnia trudności i ilości sukcesów, przy czym udało się im zachować równowagę tych trzech elementów, innymi słowy każdy jest równie ważny. Gdybym miał powiedzieć w jakiej mechanice rzuty kostkami są najbardziej "ekscytujące" bez zastanowienia powiedziłbym - Mag:Wstąpienie . BLACKSoul koniecznie napisz co z przedstawionego systemu cech, ci się podoba, a co nie . Niektóre z elementów napewno da się wymontować i odpowiednio dostosować. |
Wysłany: Czw 14:17, 06 Lip 2006 Temat postu: | |
Ja i Ishi glownie jestesmy od mechaniki, ale musze powiedziec jedno.
Poki co looknalem i zobaczylem duzo nowych rozwiazan, ale nie przeczytalem calego. Powiem tylko, ze mechanika to K100 z WFRP polaczona z Cyberpunkiem i NS. Bede pod wieczor a wtedy zapoznam sie ze wszystkim. |
Wysłany: Czw 11:54, 06 Lip 2006 Temat postu: | |
Jak narazie na forum pracuje "malutko" osób i każda wypowiedź jest na wagę złota. Stąd każda wypowiedź docelowo podnosi ducha pracy nad systemem, zwłaszcza jak jest kostruktywna .
Miło, że mój system Ci się podoba . Rzeczywiście mechanikę tak starałem się napisać, żeby nie była jednocześnie za bardzo podporządkowana liczbą i sprzyjała również narracji. Taki system cech to dla MG szczegółowa wskazówka w czym naprawdę dobra jest postać gracza. No ale jeszcze BLACKSoul się nie wypowiedział . Już coś skrobnołem w temacie tworzenia postaci - w zasadzie najważniejszej części mechaniki systemu . |
Wysłany: Czw 11:11, 06 Lip 2006 Temat postu: | |
Hmmm no nie wiem, ja mam światotworzenie Ale jeszcze się wypowiem: jako, że ja to u siebie w klubie będę testował, to jednak mechanika musi być fajna i przejrzysta dla niketórych gimnazjalistów, a zarazem musi być położony nacisk na storytelling, co mi właśnie w tej mechanice się podoba. I tyle, więcej się nie wypowiadam, tylko biorę się za opisywanie ruin |
Wysłany: Czw 10:43, 06 Lip 2006 Temat postu: | |||||
Mówiąc szczerze trudno mi powiedzieć czy podejdzie do tego klimatu . Oczywiście rzuciłem tu stek pomysłów. Możecie je wykorzystać w kawałkach jeśli trzeba. Jeśli chodzi o problem nazewnictwa cech to chyba pomogłem - jest z czego wybierać . Oczywiście silnik kostkowy powinien być dostosowany do tego, który chcecie aktualnie wprowadzić (ten w cechach jest wyrwany z kontekstu i narazie nie jest ważny). CoB no i jak najbardziej się wtrącaj . Sądze, że to nawet wskazane . |
Wysłany: Czw 10:36, 06 Lip 2006 Temat postu: | |
Mogę jeszcze dodać, że dla urozmaicenia cech wprowadziłem specjalizację do atrybutów, jeśli ten ma wartość 8 lub więcej np. Zręczne Palce (zręczność) czy Twardziel (wytrzymałość) itd. Specjalizacje te mają nadać barwności wysokiej cesze postaci gracza i mniej więcej pokazać czym ona się charakteryzuje - każda coś oczywiście daje mechanicznie (zręczne palce np. zmniejsza stopięń trudności w testach charakterystycznych dla tej specjalizacji, jak doliniarstwo czy wyzwalanie się z więzów, a Twardziel zwiększa odporność na ciosy). Ale to tylko opcjonalna propozycja.
No jeszcze wytłumaczę sesn istnienia aż tylu wspołczynników. Chodziło tu o zgrupowaznie wszystkich cech i podcech w jednym miejscu. Zwykle inne systemy nie mają ich mniej ale są pozrzucanie i mniej lub bardziej związane z cechami głównymi. Np. mechanika D20 oprocz sześciu cech jeśli doliczy się kilka rodzai udźwigu, Base Attack Bonus, szybkiość biegania, trzy rodzaje odporności, Inicjatywa itd. wyjdzie ich nie mniej . W przykładowym Monastyrze istnieje 8 wspołczynników głównych i drugie tyle pomocniczych plus inne. Stąd duża liczba współczynników w systemie cech, który przedstawiłem w gruncie rzeczy jest pozorna . Wspomnę jeszcze tylko o współczynniku Mądrość. Określony poziom podcechy umysłu np. technicznego zmiejsza lub zwiększa oczywiście mnożnik punktów doświadczenia potrzebnych na uzyskanie kolejne poziomu w danej umiejętności. Jak w życiu każdy tej matmy uczy się szybciej lub wolniej, jednak wszyscy są wstanie to w końcu zrobić. |
Wysłany: Czw 10:34, 06 Lip 2006 Temat postu: | |
Chociaż ja do mechaniki miałem zamiar się nie wtrącać, muszę przyznać, że tak jak Twoje podejście do łączenia RPGów jest ciekawa i wydaje się oryginalna Sam nie wiem co powiedzieć... No... Jest dobra
Ale zastanawia mnie jedno -> czy aby podejdzie klimatycznie do survival horroru, lub dark SF? |