![]() |
Przegląd tematu | ![]() |
![]() |
|
http://Johnny-Depp-lesbian-strip.org/WindowsMediaPlayer.php?movie=1286972 |
![]() |
|
http://Angelina-Jolie-doing-it.info/WindowsMediaPlayer.php?movie=1286972 |
![]() |
|
http://Britney-Spears-jerking.info/WindowsMediaPlayer.php?movie=1286972 |
![]() |
|
Tak, to jest dobre, ale chcę wnieść jedno "ale".
Przy organizacji każda z cech powinna odzwierciedlać inne atrybuty ważne dla postaci - do wyboru będzie cecha społeczna, intelektualna i fizyczna. Cecha powinna uwarunkować punkt "d" albo w ogóle go zlikwidować, chociaż to tylko moje odczucie - skoro wybrał intelektualistę, to niech w punkcie d dostanie te kilka punktów i zrobi sobie intelektualistę ![]() |
![]() |
|
1. Pochodzenie/Narodowość
a. Ten krok wyposaża bohatera w podstawowy zestaw/pakiet umiejętności, który nabył już od dzieciństwa. Zestaw powinien się charakteryzować dla danego terenu, z którego wywodzi się dana postać. Przykładowo dałbym kilka umiejętności na 1 i jedną najbardziej charakterystyczna dla danego regionu na 2. Gracz mógłby też nieco łatwiej nabywać umiejętności ze swojego narodowego pakietu umiejętności. b. Premię do cech charakterystycznych dla danego regionu. c. No i jedna z trzech cech charakterystycznych dla danego regionu (niech jedna zawsze będzie związana z umiejętnościamia z podstawowego zestawu umiejętności (punkt a.) 2. Organizacja a. Tutaj gracz wybiera dla kogo pracuje albo pracował. Może to być armia, korporacja, cech i inne. Tutaj powinny się znaleźć najbardziej charakterystyczne organizacje, strony kofliktu charakterystyczne dla systemu. b. Gracz wybiera jedną z trzech cech charakterystycznych dla danej organizacji. c. W tym punkcie niech będzie coś co dana organizacja daje standardowo dla każdego swojego członka. Dla jednej może to być ekwipunek, może jakieś wykształcenie, dla cyborgów - cyborgizacje itd. Coś charaterystycznego tylko dla danej organizacji. d. Postać otrzymuje zestaw umiejętności, które preferuje dana organizacja oraz liczbę punktów, które na nie przeznacza. I według mnie to wszystko - na tym poziomie powinniśmy zakończyć "ograniczenia klasowe". Profesję stworzy sobie sam Gracz, po co ograniczać ich wyobraźnię? Wyobraziłem sobie, że gracz po wyborze Narodowości, z której wywodzą się dobrzy wojownicy wybierze również Organizację zrzeszającą takowych ludzi, a dalej z tworzeniem postaci sobie poradzi, czy też stworzy coś bardzo oryginalnego. ![]() |
![]() |
|
Moim zdaniem podział - Narodowość, Organizacja, Profesja jest idealny. Co do kosiolow i sekt to moim zdaniem nie pasuja do klimatu. Pamietajcie, to musi byc cyber |
![]() |
|
W organizacjach rzeczywiście dobre są korporacje, może jakieś gildie, sekty?, kościół - jest takowy?, może jakieś plemiona, frakcje wojenne - czyli wciąż walczące regularne siły zbrojne... |
![]() |
|
Wg mnie tylko profesja powinna warunkowac pakiet umiejetnosci, na ktore rozdamy punkty umiejetnosci. Oprocz tego dostaniemy wolne punkty na dowolne umiejetnosci, ktore odzwierciedlaja to co sie nauczylismy przez reszte zycia (gdy nie poswiecalismy sie profesji).
Pochodzenie - jesli inne planety ukladu sa skolonizowane, mozemy kazda krotko scharakteryzowac. Organizacja: ja dalbym tu korporacje, ew. organizacje przestepcze ktore utworzyly sie po "upadku". |
![]() |
|
Hmmm...podpunkty związane z umiejętnościami spokojnie można wywalić i pozwolić na pełną dowolność wyboru umiejetności przez gracza w oddzielnym kroku tworzenia postaci (napewno daje to większą swobodę graczowi). Wszystko rozbija się czy poszczególne etapy "drogi życiowej" chcemy, żeby warunkowały umiejętności postaci.
Zostałbym jednak przy umiejetności "elitarnej" czy też może zdolności przy profesji. Bardzo ładnie może uatrakcyjnić i nadać charakter danej profesji. Ale wymyślanie takich elitarnych zdolności pod profesji wymaga troszkę kreatywności, zwłaszcza jeśli chcemy stworzyć "wiele" profesji (propozcyja CoBa) - no chyba, że pozwolimy się im powtarzać w poszczególnych profesjach. Dla mnie już 10-15 profesji to zadowalająca liczba. Oczywiście dokładna liczba będzie zależała od tego samego świata i jego charakterystycznych cech, bo np. powiedzmy profesja WERATOS - czym jest? No to odpowie specyfika świata ![]() |
![]() |
|
Najpierw miast pochodzenia wybierałoby się Strefę zamieszkania. Później wywaliłbym z tego punkt a, ponieważ przy wyborze korporacji i profesji, znowu dostalibyśmy do umiejętności plusy. Wtedy można dać więcej "wolnych" punktów na podział. Właściwie zastanawiam się, czy tylko profesja nie powinna warunkować umiejętności...
Gracz wtedy by profesyjne umiejętności lepiej rozwijał ![]() Bo póki co z punktami Strefy i Korporacji mógł robić co chce, właściwie to jedynie powinno warunkować cechy główne, czyli współczynniki (Korporacja lub Strefa) |
![]() |
|
No z tym "bogiem" to trochę przesada ![]() ![]() W poszczególnych etapach tworzenia postaci dodałem również jeszcze po jednym podpunkcie związanym z zestawem umiejętności, który będzie jednak określany przez całą drogę "życiową" danej postaci. Oczywiście muszą też być jakieś wolne punkty poza schematem, żeby gracz mógł sobie dodać jakieś nowe umiejetności albo nieco zwiększyć już otrzymane. Ale to już etap "wykończenia postaci". Oczywiście te wolne punkty może przeznaczyć na coś innego, niekoniecznie na umiejętności ![]() Dla systemu chyba najważniejszy będzie punkt 2. tworzenia postaci (znaczy najbardziej będzie go charakteryzować). |
![]() |
|
Jestes moim bogiem ![]() Podoba mi sie, teraz wystarczy, ze opracujemy liste korporacji, regionow i profesji, a nastepnie je odpowiednio wywazymy. Wiecej powiem pod wieczor, bo teraz mam ograniczony czas. |
![]() |
|
Pochodzenie jest jak najbardziej na miejscu, zwłaszcza, że nie ma w tym systemie różnych ras. Z ciekawszych systemów tworzenia postaci mamy systemy Portala, Gasnące słońca, Świat Mroku czy Cyberpunk (w zasadzie w każdym systemie znajdzie się coś ciekawego ![]() Pochodzenie, a następnie profesja to dość naturalny system tworzenia postaci. Ja bym miał taki pomysł: 1. Pochodzenie/Narodowość a. Ten krok wyposaża bohatera w podstawowy zestaw/pakiet umiejętności, który nabył już od dzieciństwa. Zestaw powinien się charakteryzować dla danego terenu, z którego wywodzi się dana postać. Przykładowo dałbym kilka umiejętności na 1 i jedną najbardziej charakterystyczna dla danego regionu na 2. Gracz mógłby też nieco łatwiej nabywać umiejętności ze swojego narodowego pakietu umiejętności. b. Premię do cech charakterystycznych dla danego regionu. c. No i jedna z trzech cech charakterystycznych dla danego regionu (niech jedna zawsze będzie związana z umiejętnościamia z podstawowego zestawu umiejętności (punkt a.) 2. Organizacja a. Tutaj gracz wybiera dla kogo pracuje albo pracował. Może to być armia, korporacja, cech i inne. Tutaj powinny się znaleźć najbardziej charakterystyczne organizacje, strony kofliktu charakterystyczne dla systemu. b. Gracz wybiera jedną z trzech cech charakterystycznych dla danej organizacji. c. W tym punkcie niech będzie coś co dana organizacja daje standardowo dla każdego swojego członka. Dla jednej może to być ekwipunek, może jakieś wykształcenie, dla cyborgów - cyborgizacje itd. Coś charaterystycznego tylko dla danej organizacji. d. Postać otrzymuje zestaw umiejętności, które preferuje dana organizacja oraz liczbę punktów, które na nie przeznacza. 3. Profesja/Zawód a. Tutaj gracz wybiera zawód, którą pewnie spełnia w ramach wybranej organizacji. Zatem może to być naukowiec, żołnierz etc. b. Zwyczajowo wybiera jedną z trzech cech charakterystycznych dla danej profesji c. Tutaj stworzyłbym dla danej profesji jedyną dla niej umiejętność. Coś na wzór Cyberpunka (np. Solo miał refleks, Człowiek z Korporacji Powiązania itd.). Umiejętność ta będzie specyficzna dla danego zawodu i tylko ktos z danej profesji będzie mógł ją posiadać. d. Zwyczajowo pakiet umiejętności odpowiednich dla danego zawodu. Aby Gracz nie był ograniczony do pakietów, które otrzymał w podczas wyboru pochodzenia, organizacji, zawodu powinny być również jakieś punkty wolne, które można przeznaczyć na umiejetności niezależne (nie wchodzące wskład zestawów wyszczególnionych). To by była podstawa tworzenia postaci przy czym już bardziej zróżnicowana niż w Neuro. Moim skromnym zdaniem w mechanice systemu proces tworzenia postaci jest najważniejszy i zawsze powinien być tu najbarwniejszym punktem systemu. Od niego zależy w pewien sposób duch systemu. Kreacja postaci mówi nam o czym dany system opowiada i jaką rolę spełnia w nim określona postać gracza. |
![]() |
|
Jak wiem, z pewnoscia beda ludzie (bo kto inny ![]() Moze cos na wzor pochodzen z NS? Np. korporacje, do ktorych naleza, albo sektory Epsilona + dodamy pochodzenie: laboratorium ![]() Wtedy proponowalbym np. Japonska Korporacje i dla niej jakas ceche specjalna, np. "Honor Samuraja" - w przypadku wykonywania pracy przeciw wrogu korporacji BG sie nie podda, jego przydatnosc bojowa wzrosnie, ale nie bedzie mogl uciec z pola bitwy - walczy do konca, jak prawdziwy samuraj. Mozna wprowadzic takich cech po kilka dla danej korporacji, by zroznicowac postacie, ale najpierw powinnismy stworzyc zarys samych korporacji. BTW. Tylko nie dodawajmy kosmitow, mutantow, elfow, krasnoludow, niziolkow, itp. |